jueves, 4 de julio de 2013

CONVOCATORIA DE AXUDA

Ejemplo Justificación para convocatoria programas de apoyo a la cultura

DEPUTACIÓN PROVINCIAL DA CORUÑA

Convocatoria de programas de apoio á cultura e o deporte, dirixidos a concellos e outras entidades locais para actividades e investimentos durante o ano 2013.


XUSTIFICACIÓN DA PROPOSTA
 
A QUEN VAI DIRIXIDO
O Concello presenta a seguinte proposta, ao abeiro da convocatoria de “Programas de apoio á cultura e o deporte, dirixidos a concellos e outras entidades locais durante o ano 2013”, dirixida ao sector de xóvenes, buscando responder á mellora da xestión e da organización de actividades culturais mediante o fomento da participación cidadá e o impulso da democratización da sociedade.  

A participación cidadá ten a finalidade de mellorar a condición física e psíquica, o desenvolvemento de relacións sociais e o logro de resultados. Así, desde o Concello considérase importante traballar a favor da participación social da xente nova impulsando, por unha parte, as relacións sociais e o desenvolvemento persoal e, por outra banda, promover o patrimonio cultural da zona e de Galicia.

ADECUACIÓN Á CONVOCATORIA

A proposta que presenta o Concello, recollendo o impulso de actividades culturais dirixidas á poboación nova, é adecuada á presente convocatoria de “Programas de apoio á cultura e o deporte” en base aos seguintes aspectos: 

1.       A importancia de valorar o patrimonio cultural propio de Galicia, mediante o impulso de manifestacións culturais.

O interese polo patrimonio cultural propio é importante para valorar a propia identidade e, a través do coñecemento cun sentido crítico, poder apreciar as manifestacións culturais próximas, así como desenvolver outras novas.
2.       O impulso da participación xuvenil  en actividades destinadas a recuperar o patrimonio provincial.
Tal e como se mencionou, a participación social é fundamental para un desenvolvemento físico e psicolóxico das persoas, polo que é básico traballar coa xente nova para reforzar a súa personalidade e, ademais, potenciar o coñecemento cultural propio a través da súa difusión, da recuperación do patrimonio provincial e de novas achegas críticas e artísticas.
3.       O fomento do tempo libre educativo a través de actividades que promovan tanto a participación cidadá como a construcción individual e colectiva de valores, coñecementos, etc.
O tempo libre promove o desenvolvemento integral da persoa, favorecendo a realización de actividades, as relacións con outras persoas e a propia expresión cultural, artística… Por estes motivos, considérase importante traballar sobre o tempo libre cun enfoque educativo como medio para compartir coñecementos, valores, diferentes puntos de vista, etc. sempre cunha reflexión crítica sostida, neste caso, en aspectos culturais.
4.       A importancia das relacións sociais entre os colectivos máis novos a través de actividades lúdicas e educativas, favorecendo tanto o autocoñecemento como o coñecemento das e dos demais participantes a través das relacións sociais, a autoestima, a empatía…
Seguindo coa explicación anterior, considérase fundamental promover habilidades persoais e sociais entre a poboación máis nova mediante actividades culturais conxuntas que favorezan as relacións interpersoais e o traballo colaborativo.
 
IMPORTANCIA DO TEMPO LIBRE
O Concello considera fundamental que, dentro do contexto cultural promovido por esta convocatoria, se destaque a importancia do tempo libre educativo posto que a participación social en temas culturais rexistra, segundo o estudo sociolóxico "Jóvenes Españoles 2005", publicado pola Fundación Santa María, valores baixos que é preciso potenciar tanto por un ben cultural como social.
Desde o Concello considérase, de acordo coa finalidade da convocatoria para apoio á cultura e o deporte, por unha parte, que o tempo libre é máis que un tempo ocupado por actividades lúdicas fóra do tempo dirixido a cuestións obrigatorias (estudos, traballo…), sendo tamén un tempo para obter unha satisfacción persoal sobre determinados intereses, afeccións, etc.
E, por outra parte, a educación é máis que a simple transmisión de coñecemento, considerando un dos seus obxectivos a socialización das persoas, neste caso entre as mozas e os mozos, mediante valores e coñecementos que sustentan a sociedade.
Por iso, o Concello considera básico promover o tempo libre educativo como un proceso primordial para o desenvolvemento integral da persoa.
 
IMPORTANCIA DO PROGRAMA PARA A POBOACIÓN DESTINATARIA
A sociedade actual, a sociedade da información, caracterízase por unha serie de trazos que a poboación xuvenil interioriza desde as idades máis novas. Por iso, enténdese que o tempo libre educativo debe centrarse na persoa, prestando atención ao grupo e ás relacións interpersoais para recuperar así a sociabilidade.
Por todo isto, é importante dirixir este programa á poboación nova, como futuro da sociedade actual, baseándonos nas diversas posibilidades que ofrece o tempo libre.
Desde o Concello considéranse importantes as funcións do tempo libre xa que posibilitan:
  • A expresión e a creación cultural, a través do coñecemento cultural propio e novas achegas.
  • O destacamento do lúdico e o festivo, a través de manifestacións de interese cultural, reforzando a idea de que aspectos como a música e a danza representan manifestacións recoñecidas máis aló no entorno directo.
  • O enraizamento coa cultura popular e a comunidade social inmediata, achegando a propia cultura á poboación máis nova, de xeito que poidan apropiarse da tradición.
  • A convivencia gratuíta con outras persoas, mostrando que o ocio está desligado de cuestións económicas por medio de actividades creativas e alternativas ao ocio máis habitual (por exemplo, a través dos xogos tradicionais e populares que forman parte da nosa cultura).
  • Un profundo coñecemento de cada persoa sobre si mesma, das propias limitacións e contradicións e, á vez, das propias posibilidades. Unha vez que cada persoa se coñece mellor a si mesma, favorece a súa participación en diferentes actividades ou desenvolvendo accións diversas a través do traballo colaborativo.
  • A xeración dun estilo de vida distinto do promovido pola sociedade actual e particularmente a través do tempo libre, reforzando un tempo de ocio educativo e activo.
  • A análise crítica da posición de un/unha mesmo/a, das demais persoas e as cousas, favorecendo a empatía, as habilidades sociais, a comunicación...
  • O compromiso social, político e humanista, achegando a historia e a cultura propia, promovendo de forma especial o patrimonio provincial: folklórico, musical, arquitectónico, lingüístico…

No hay comentarios:

Publicar un comentario